söndag 17 oktober 2010

Renovering

I fredags efter jobbet åkte jag förbi på myrorna för att kika litegrann. Rotade runt bland garnerna och hittade några nystan till vår amigurumi-virkning och en virknål. Sen när jag gick förbi leksakerna såg jag det. Ett Lundby dockskåp! Jag har varit ute efter ett ett tag nu och kollat runt på tradera. Men nu stod det alltså där, mitt framför mig. För ynka 150 kr. Att det var fastlimmat en massa hår på golvet i badrummet valde jag att ignorera. Det fick åka med hem på pakethållaren. Igår startade renoveringen. Ni kommer få följa den här i bloggen med största spänning! De som bor i huset är familjen Sullivan som består av 4 igelkottar, 4 surikater och en grisbäbis. Lite trångt med 9 personer och endast ett sovrum tänker ni kanske. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Renoveringen började med en omtapetsering i vardagsrummet. Vi var modiga och satsade på en blå mönstrad tapet från Emmas farföräldrars hus i Näsviken. Vi är rätt så nöjda med resultatet. I hallen började renoveringen med en vitmålning av gaveln till trappan. Emma fortsätter nu med att måla även väggen i hallen neutralt vitt. Här kan man sedan piffa upp med fräcka detaljer.

4 kommentarer:

  1. Ni är som coola ni :)

    SvaraRadera
  2. yey :) vilket flyt! Och tur att det fanns en trappa så dom boende kan ta sig upp till övervåningen.. ;) haha, hår fastlimmat på badrumsgolvet, undrar hur den förra ägaren tänkte då...

    SvaraRadera
  3. Ja det var riktigt tur, annars hade vi fått installera en hiss. De kanske ville ha en budget-variant av en ryamatta :)

    SvaraRadera

 

Blog Template by YummyLolly.com